SKMA

Štatút Ombudsmana asociácie

Skovenská kryptomenová asociácia (ďalej len „asociácia“) týmto vydáva tento

§1
Ombudsman poskytuje pomoc fyzickým i právnickým osobám pri riešení situácií vzniknutých v súvislosti s poskytovaním služieb členov asociácie. Prešetruje oficiálne podané sťažnosti a podnety týkajúce sa kvality poskytovaných služieb a neetického správania členov asociácie, ktoré nastali s účinnosťou odo dňa prijatia tohto štatútu ombudsmana.

§2
Ombudsman je menovaný predsedníctvom asociácie a jeho povinnosťou je zachovávať mlčanlivosť. Pôsobnosť ombudsmana je len v rámci činnosti asociácie.

§3
Ombudsman vykonáva najmä tieto činnosti:

Pomáha žiadateľom o pomoc s vybavovaním ich problémov a sťažností
Pomáha so získaním a overením informácií
Sprostredkováva komunikáciu medzi príslušným členom asociácie a žiadateľom o pomoc ako klientom
Zisťuje pravý stav veci a snaží sa zjednať nápravu

§4
Kontaktovať ombudsmana je možné e-mailom. Podnet alebo sťažnosť k oficiálnemu šetreniu je prijatá len v písomnej forme.

Sťažnosť musí obsahovať tieto identifikačné údaje sťažovateľa: meno a priezvisko, korešpondenčnú adresu, prípadne e-mail a rodné číslo sťažovateľa.

V sťažnosti je nutné opísať konkrétne skutočnosti a časovú chronológiu popisovaných udalostí.

§5
K prešetreniu sťažnosti (ak je to bezpodmienečne nutné a závažnosť či rozsah sťažnosti to vyžaduje) je nevyhnutné doloženie súhlasu s nahliadaním do klientskej dokumentácie, s vyhotovením kópie alebo výpisu, vedenej o klientovi, a to priamo sťažovateľom.

Ak nie je súhlas k sťažnosti doložený, ombudsman si ho vyžiada. Ak nebude súhlas ani napriek tomu sťažovateľom doložený, môže ombudsman šetrenie sťažnosti ukončiť. O tejto skutočnosti informuje sťažovateľa.

Ombudsman môže požadovať v stanovenej lehote doplnenie potrebných údajov k sťažnosti. Ak nie sú doplnené, bráni to riadnemu prešetreniu sťažnosti.

Ombudsman ďalej nebude prešetrovať podnety a sťažnosti, ktorých popis a dôvody nezodpovedajú tomuto štatútu.

§6
Na sťažnosť bude odpovedané najneskôr do 30 dní, písomnou formou na emailovú adresu sťažovateľa.